DSC00359

Iskorišćena prilika na Sajmu turizma

BOLJI USLOVI ZA RAZVOJ TURIZMA

 Pod sloganom „Iskoristi trenutak”, od 19. do 22. februara, ispod kupola Beogradskog sajma, na više od 15. 000 kvadratnih metara izložbenog prostora,  održan je 37. Beogradski međunarodni sajam turizma.

DSC00353

 Promociju najatraktivnijih turističkih destinacija predstavilo  je 1.100 izlagača iz 50 zemalja sveta. Najznačajnije turističke organizacije, turoperatori,  agencije, hoteli, planinski centri, banje, jezera, gradovi, regije i zemlje sa svih kontinenata su posetiocima prezentovali razloge zbog kojih bi valjalo odabrati baš njihovu ponudu.

Posebne sajamske cene aranžmana, niže i do 40 odsto uz ekskluzivne pogodnosti su i ove godine izazvale veliko interesovanje zaljubljenika u putovanja.

 Istovremeno sa Sajmom turizma održani su i 11.sajam ugostiteljske opreme – HORECA, 6. Međunarodni sajam vina – BEOWINE i 11. Sajam suvenira „POSETITE SRBIJU“.

DSC00410

   Na svečanom otvaranju Sajma turizma, 19. februara, Aleksandar Vučić, premijer Srbije, istakao je pored ostalog,  da je pred turizmom u Srbiji velika budućnost.

IMGP0103

 „Pred turizmom je velika budućnost, ali ćemo morati da radimo mnogo više i marljivije nego do sada“, rekao je premijer.

 Podsetivši da je broj turista u Srbiji iz godine u godinu sve veći, premijer je rekao da će država nastaviti da radi na tome, između ostalog i ulaganjem u razvoj putne i železničke infrastrukture, što će u narednim godinama stvoriti bolje uslove za razvoj turizma.

 „Privatizovaćemo i modernizovaćemo veliki broj banja, a početak izgradnje „Beograda na vodi” pružiće nešto potpuno drugačije u odnosu na ono što ima Srbija, ali i region“, rekao je premijer.

 Da je Beogradski sajam turizma  već 37 godina simbol turističkog predstavljanja u regionu i nezaobilazna polazna tačka za turističke radnike i posetioce, te da je danas  to najveća i najznačajnija turistička manifestacija u zemlji i jugoistočnoj Evropi, potvrdio je i Rasim Ljajić, ministar unutrašnje i spoljne trgovine, turizma i telekomunikacije Srbije.

 Podsetivši da je Sajam turizma do 2003. godine organizovan zajedno sa sajmom sporta i nautike u jednoj hali, ministar Ljajić je rekao da ova manifestacija iz godine u godinu beleži rekorde, da se ove godine on održava u šest hala, na više od 15.000 kvadratnih metara, kroz koje će proći više od 65.000 posetilaca, a da će Beograd ostvariti oko 15.000 noćenja.

„Prvi put od 1978. Sajam turizma otvara premijer. To govori da vlada pridaje veliki značaj turizmu i da će turizam ubuduće biti jedna od važnih privrednih grana. Naš cilj je da se učešće turističke privrede u bruto nacionalnom proizvodu poveća sa 1, 8 odsto na tri procenta“, kazao je ministar Ljajić.

Na otvaranju Sajma Rasim Ljajić, ministar trgovine, turizma i telekomunikacije Srbije i Džasim Al Darmaki, v.d. generalnog direktora Sekretarijata za turizam i kulturu Abu Dabija, potpisali su Memorandum o razumevanju i saradnji u oblasti turizma.

IMGP0050

Zemlja partner ovogodišnjeg Sajma turizma, bili su Ujedinjeni Arapski Emirati koji su predstaviti kulturne znamenitosti i atrakrivnu turističku ponudu, i očekivano, njihov nastup na sajmu bio je u znaku bogatstva, raskoši i sjaja …

Prvi put, pored zemalja koje tradicionalno učestvuju na Sajmu turizma, predstavila se Jamajka, jedno od najlepših ostrva Kariba.

Istočna srpska čarolija

 Posetioci 37. Beogradskog međunarodnog sajma turizma, i ove godine su imali  priliku da se na štandovima lokalnih  Turističkih organizacija u Hali 4, upoznaju sa celokupnom turističkom ponudom Istočne Srbije.

Od Lepenskog vira do Stare planine.

U toj, čini se ipak još nedovoljno otkrivenoj čaroliji istočne Srbije, sve značajnije i vidljivije mesto zauzima i borska turistička ponuda, koja je uspešno promovisana na štandu Turističke organizacije “Bor”.

DSC00359

 Priliku  da na jednom mestu prikažu aktuelnu ponudu, te da posetiocima i predstavnicima mnogobrojnih medija pruže sve informacije o potencijalima, prirodnim resursima, kulturnom bogatstvu, smeštajnim kapacitetima, primamljivim turističkim mestima i lokalitetima, o bogatim i raznovrsnim sadržajima za odmor, zabavu, zdravstveni oporavak, sport, rekreaciju, avanturu iskoristili su predstavnici svih relevantnih turističkih subjekata.

Na taj način objedinjeno je predstavljanje turističke ponude  hotela “Jezero”, Dečjeg odmarališta  “Savača”, konačišta „Vertigo“ na Borskom jezeru, RTB Kluba  i „Srpske krune“ u Brestovačkoj banji, gradskog  hotela „Albo“ , borskog ZOO vrta, Skijališta na Crnom vrhu, Lazareve pećine i kanjona, Dubašnice, planine Stol, Muzeja rudarstva  metalurgije, Sportskog centra, smeštaja i gastro-ponude  seoskih domaćinstava u borskoj opštini, kulturni i manifestacioni sadržaji…

 Ako je suditi po trudu borskih turističkih poslenika i interesovanju posetilaca na ovoj smotri turizma, najpre bi  Borsko jezero, Brestovačka banja i Lazareva pećina, a potom i drugi lokaliteti i smeštajni objekti, svakako mogli u nastupajućoj sezoni da računaju na značajno povećanje turističkog prometa.

 Tekst&foto: Bora Stanković

________________________________________________________________________________


Podeli sa prijateljima
Share Button